Namn:Annelie
Ålder: 30 år
Stad: skåne
Största intresset: Måla, mode, promenader och skriva dikter ♡
Om mig

Jag tänker

 
 
 
OBS nedanstående rader är från 2010 tänkte på dena dikten idag

så passade jag på att lägga in den i min dagbok.

 

Fri som en fjäril

 Jag vill vara fri som en fjäril och bara

vifta bort mina problem med vingarna.

Var finns den friheten i all misär?

Jag bara försvinner och mina känslor glider isär.

Det är ingen förtjusande kulörstark fjäril

som pryder en babyindigo atmosfär,

utan en sotad kol nyanserad pinne med vippande flygorgan

uppe i ett dunkelt himmelrike.

I himmelriket finns det ingen fjäril så dyster

att den mist sin strålande lyster.

Inte än, men vem vet när eller om

en sotfärgad pinne med vippande flygorgan

tänker lämna jordelivet?

Att vifta bort problemen är ingen lösning

men att avlida vore för anspråkslöst,

så säg mig vad kan en deprimerad fjäril utan lyster

göra, för att inte förevigat bli dyster?

Finns det någon som hör ropet på hjälp?

Ja, men allting tar sådan tid

så en förkrossad fjäril kämpar varje dag med livslusten.

För att en dag bli fri och bara kunna vifta bort sina problem

samt tänka; det var väl inget att hänga läpp för.

inget går att lösa om jag dör.

Då har min motståndare vunnit min själdestruktiva tvilling.

 

100109

 
Sanna
2013-07-10 @ 20:35:23
URL: http://sannasphotography.blogg.se

Fin och bra dikt som vanligt! =) Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Första sidan

★ ♥ ♚ ♥ ★